Άννα Διαμαντοπούλου

Switch to desktop Register Login

Άννα Διαμαντοπούλου - Αρχική

Δηλώσεις Υπουργού:

Καλωσορίζουμε στο Υπουργείο Παιδείας τη Φώφη Γεννηματά. Χαίρομαι πολύ που  μου δίνεται η δυνατότητα να συνεργαστώ και να παράγουμε έργο μαζί με μια διακεκριμένη πολιτικό και πολύ καλή φίλη. Από σήμερα το Υπουργείο γίνεται πιο ισχυρό για να αντιμετωπίσει τις μεγάλες προκλήσεις που έχει μπροστά του.

Διαβάστε περισσότερα...

Συνέντευξη Τύπου για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς παραχώρησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.  Η Υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου, μεταξύ άλλων,  τόνισε:

Βρισκόμαστε μπροστά στο ξεκίνημα  μιας νέας σχολικής χρονιάς για την οποία ευχόμαστε, αλλά και προσπαθούμε να είναι όσο το δυνατόν πιο γόνιμη και παραγωγική για τα παιδιά μας. Είπα πρόσφατα ότι φέτος θα είναι η δυσκολότερη χρονιά στην Παιδεία. Έσπευσαν ορισμένοι να παραστήσουν τις «Κασσάνδρες» μιλώντας για το απόλυτο χάος με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Είμαστε εδώ σήμερα για να πούμε υπεύθυνα στην κοινωνία, στα 15.500 σχολεία της χώρας στους 1.400.000 μαθητές και στους γονείς τους, καθώς και στους 160.000 εκπαιδευτικούς μας όλων των ειδικοτήτων, πως οι «Κασσάνδρες» διαψεύστηκαν. Όσοι θέλησαν να επενδύσουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες στα κενά, βλέπουν την προσπάθειά τους να πέφτει στο κενό. Στη δυσκολότερη χρονιά, κάνουμε το καλύτερο ξεκίνημα.

Διαβάστε περισσότερα...
Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας με τη Γενική Διευθύντρια της UNESCO

Η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου είχε συνάντηση σήμερα, 09/09/2010, με την Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Irina Bokova, στο πλαίσιο της επίσκεψης της στην Ελλάδα.

Διαβάστε περισσότερα...

Επίσκεψη, στη Βιβλιοθήκη της Βέροιας

Γράφτηκε από Δημοσιεύθηκε στην κατηγορία Περιεχόμενο Τύπου

Η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, επισκέφθηκε το Σάββατο, 11/09/2010, τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας, η οποία τον περασμένο μήνα, τιμήθηκε με το Βραβείο Πρόσβαση στη Μάθηση 2010 - ύψους 1 εκ. δολαρίων - του Ιδρύματος Bill & Melinda Gates ως επιτυχές πρότυπο Βιβλιοθήκης στην Ελλάδα και τον κόσμο, για τη δημιουργική χρήση των υπηρεσιών Πληροφόρησης και Τεχνολογίας.

Διαβάστε περισσότερα...
Συνεδρίαση ΕΣΕΤ

Ο Πρωθυπουργός έχει θέσει την  Έρευνα και την Τεχνολογία ως αιχμή του δόρατος για την αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας, αλλά και τη σημαντική παρέμβασή της  στα θέματα της κοινωνικής συνοχής. Η νέα πολιτική για την Έρευνα και Τεχνολογία πρέπει να είναι κατ’  εξοχήν εξωστρεφής, να φέρει δυνάμεις στην Ελλάδα, αλλά και να στείλει τις δυνάμεις της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. Στο χώρο της Έρευνας ως χώρα διαθέτουμε μια «εθνική Ελλάδας» πολύ σημαντική. Οι ερευνητές  και οι επιστήμονές μας σε όλο τον κόσμο  είναι από τους πλέον διακεκριμένους.   Από αυτή την «εθνική Ελλάδας» επιλέξαμε από τους πιο σημαντικούς επιστήμονες  με διεθνείς διακρίσεις και παγκόσμια αποδοχή, ώστε να υποστηρίξουν αυτή την εθνική προσπάθεια.  Ένα νέο εθνικό σχέδιο για την Έρευνα και Τεχνολογία που θα φέρει μαζί τις δυνάμεις της κοινωνίας, που θα παρέμβει στα μεγάλα και σημαντικά κοινωνικά προβλήματα, αλλά ταυτόχρονα θα υποστηρίξει την παραγωγή της χώρας. Μια παραγωγή που χρειάζεται νέα προϊόντα, νέες ιδέες,  νέο τρόπο διασύνδεσης της οικονομίας με την επιστήμη.

Διαβάστε περισσότερα...

Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα μπροστά σε πρωτόγνωρες προκλήσεις. Βιώνουμε δύσκολες μέρες και ξέρουμε ότι απαιτούνται συντεταγμένες απαντήσεις. Πολιτεία και κοινωνία οφείλουν να αντιδράσουν θετικά, αποτελεσματικά και δημιουργικά σε αυτό το κρίσιμο διακύβευμα. Ο τρόπος της απάντησης θα προσδιορίσει τελικά και τη φυσιογνωμία της χώρας μας. Η ηθική ευθύνη είναι αναντίλεκτα συλλογική. Κυβέρνηση, κοινωνία και ο καθένας από εμάς ατομικά και ξεχωριστά οφείλουμε να συνεισφέρουμε με υπευθυνότητα και μέσα από οποιαδήποτε ιδιότητα κατέχουμε.

Ο χώρος της παιδείας και ειδικότερα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα παίξει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στις λύσεις που θα επιδιώξουμε για τον 21ο αιώνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε με επιδερμικές αλλαγές, με μικρές διορθωτικές κινήσεις σε επιμέρους τομείς. Οι αλλαγές πρέπει να είναι πολύ βαθιές και να αφορούν το DNA της λειτουργίας των Πανεπιστημίων και των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων. Κάπως παραστατικά θα έλεγα ότι εάν σε αυτή την τεράστια προσπάθεια που κάνει η χώρα μας, η οικονομία είναι η καρδιά, η Παιδεία είναι το μυαλό. Χρειάζεται όλοι να κατανοήσουμε ότι ο συλλογικός νους μιας κοινωνίας, μιας χώρας, είναι η Παιδεία και υποχρεούμαστε να αποκαταστήσουμε δομές, λειτουργίες και παραγωγή γνώσης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η αποστολή είναι δύσκολη. Μια ματιά αν ρίξει σήμερα κανείς στις εφημερίδες θα βρει  πολύ σημαντική αρθρογραφία σχετικά με τις παραπάνω διαπιστώσεις. Πολλές φορές η αμφισβήτηση κατακλύζει και το ίδιο το αίτημα της αλλαγής.

Η ελληνική κυβέρνηση και ο ίδιος ο Έλληνας Πρωθυπουργός έχει δεσμευτεί σε όλα τα επίπεδα. Η Παιδεία είναι εξ ορισμού ο χώρος εμπροσθοφυλακής. Είμαστε σήμερα εδώ για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις, με την πεποίθηση ότι η περίοδος του Πανεπιστημίου της Μεταπολίτευσης έχει κλείσει τον ιστορική της κύκλο. Αποτέλεσε αν μη τι άλλο μία κορυφαία κοινωνική και εκπαιδευτική τομή. Βοήθησε να διαμορφωθούν συνθήκες κοινωνικής και πολιτικής χειραφέτησης. Σήμερα ωστόσο είναι σαφές ότι δεν μπορεί να προσφέρει περαιτέρω. Η άρνηση της παραδοχής αυτής της πραγματικότητας νομίζω ότι προκαλεί σκεπτικισμό αλλά και θυμό στην ελληνική κοινωνία. Σταχυολογώ μόνο μερικά σημεία αυτής της μεταπολιτευτικής εκπαιδευτικής παθογένειας, που αναδεικνύεται κάθε μέρα πλέον στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων:Πτυχία επ’ αμοιβή, φοιτητές που συμμετέχουν σε εξετάσεις και περνούν μαθήματα δια αντιπροσώπων, ιδιωτικές υπηρεσίες για συγγραφή διπλωμάτων και πτυχιακών εργασιών κοκ.

 

Δε χωράει αμφιβολία ότι το ελληνικό Πανεπιστήμιο του 2010 είναι πολύ ανώτερο και πολύ σημαντικό. Είναι κρίμα να έρχονται συνεχώς στην επιφάνεια τέτοιου είδους φαινόμενα όταν Σχολές, Τμήματα, Καθηγητές, αλλά και φοιτητές μας  πρωταγωνιστούν σε παγκόσμιο επίπεδο με διεθνείς διακρίσεις. Θα πρέπει να δούμε τι φταίει και που είμαστε. Η ιστορική εμπειρία έχει αποδείξει πως οι πιο γερές αλυσίδες που δεν μας αφήνουν να φύγουμε, είναι αυτές που φτιάχνονται με αρχές και αξίες που στρεβλώνονται. Είναι αλήθεια ότι στην πορεία του κύκλου που διέγραψε η Ανώτατη Εκπαίδευση από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, στρεβλώθηκαν καθ’ υπερβολή πολλές αρχές και αξίες, όπως αυτές τις ελευθερίας, του δημοκρατικού διαλόγου και  της πολιτικής συμμετοχής. 

*Δείτε την ομιλία σε video εδώ

Διαβάστε περισσότερα...

FORUM on “European solidarity: where do we stand? Should we foster it and how?”

Διαβάστε περισσότερα...

Είχα την ευκαιρία και τη δυνατότητα να ενημερώσω τον Πρόεδρο του ΛΑΟΣ για την έναρξη του διαλόγου για την Παιδεία, για τους τρεις άξονες πάνω στους οποίους θα δομηθεί η συζήτηση για τη μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και για τις διαδικασίες σε επίπεδο διακομματικής Επιτροπής, σε επίπεδο Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

Διαβάστε περισσότερα...

Συνάντηση με τον Romano Prodi

Γράφτηκε από Δημοσιεύθηκε στην κατηγορία Περιεχόμενο Τύπου

Η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, συναντήθηκε σήμερα, 07/10/2010, με τον πρώην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και πρώην Πρωθυπουργό της Ιταλίας, Romano Prodi.

Η Υπουργός κατά τη συνάντηση αναφέρθηκε στις εξελίξεις στην ελληνική οικονομία, ενημέρωσε τον κ. Prodi σχετικά με το πλαίσιο των προωθούμενων αλλαγών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και αντάλλαξαν απόψεις γύρω από τα σημαντικά θέματα της Εκπαίδευσης, καθώς ο κ. Prodi διαθέτει πλούσια εμπειρία και σήμερα διδάσκει σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης, της Αμερικής και της Κίνας.

Διαβάστε περισσότερα...

Η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής, παρουσίασαν σήμερα, 08/10/2010, την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου και ανακοίνωσαν την ψηφιακή πλατφόρμα που τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://digitalschool.ypaideias.gr/

Η παρουσίαση  έγινε στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου στη Λήμνο, παρουσία του Πρωθυπουργού, Γ. Α. Παπανδρέου, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η Υπουργός συνεχάρη τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου για το σχολείο τους, το οποίο χαρακτήρισε φωτεινό παράδειγμα.

Διαβάστε περισσότερα...

Άννα Διαμαντοπούλου, 2012. Το περιεχόμενο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs Greece 3.0

Top Desktop version